Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
  • Družstevní byty - Malý háj VI

    moderní družstevní bydlení

    možnost převodu do osobního vlastnictví

    moderní městská rezidence

    více informací
Kategorie

Předání bytu a následné povinnosti - koupě bytu v osobním vlastnictví

Možná tomu sami nebudete moci uvěřit, ale po úspěšném převodu bytu na katastru nemovitostí a zaplacení kupní ceny, vás konečně čeká moment samotného převzetí bytu. Jak má takové předání, resp. převzetí proběhnout, abyste se vyhnuli možným komplikacím v budoucnu? A jakým povinnostem se po převzetí určitě nevyhnete?

Seriál - koupě bytu v OV
Základní kritéria pro výběr bytu
Jak a kde hledat byt
Možnosti financování
Vyjasnění parametrů

Odborná pomoc

Ověření informací před prohlídkou bytu
První prohlídka bytu
Co by mělo předcházet finálnímu rozhodnutí
Vyjednávání o ceně
Smlouvy a platby
Rezervační smlouva
Kupní smlouva
Úschova peněz
Katastr nemovitostí
Předání bytu
Daně

Předání bytu

V předchozí kapitole o samotné kupní smlouvě jsme již zmiňovali, že musí být jasně stanoveno kdy, v jakém stavu, s jakým vybavením a spolu s jakými dokumenty se nemovitost předá.

Především se jedná o:

  • zapsání stavu elektroměru, plynoměru, vodoměru,
  • předání klíčů od bytu a společných prostor,
  • předání potřebných dokumentů souvisejících s bytem,
  • kontrola movitých věcí a spotřebičů, pokud v bytě zůstaly,
  • kontrola stavu bytu.

Samotné předání nemovitosti by mělo proběhnout na základě předávacího protokolu, který by měl obsahovat podrobný soupis věcí, dokumentů a stav nemovitosti.

Co by měl předávací protokol obsahovat:

  • strana předávající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • strana přebírající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • předmět předání (specifikace bytu a všech vlastnických podílů, které byly uvedeny v kupní smlouvě, vč. katastrálního území a obce; počet předávaných svazků klíčů),
  • stavy měřidel (elektroměr, vodoměr, plynoměr, atp.),
  • vybavení místností,
  • závěrečná ustanovení (věta o tom, že k zapsaným stavům měřidel uhradí náklady prodávající; počet vyhotovení protokolu; věta o souhlasu obou stran s protokolem; prohlášení prodávajících o tom, že nemovitost není pronajatá ani jinak zatížená),
  • datum a podpis.

Převedení energií

Po oficiálním převzetí bytu vás čeká povinnost nechat na sebe převést odběr elektřiny nebo plynu nebo obojího. Jak probíhá přepis odběrného místa a co je k němu potřeba?

Přepsání odběrného místa na nového odběratele = na vás je pak záležitost zpravidla 10 – 14 dnů, maximálně 30 dní – doba se ale může u jednotlivých dodavatelů a s ohledem na situaci lišit. Každopádně je-li vše správně načasováno, původní a nový odběratel spolupracují (navzájem i s dodavateli energií), změny proběhnou bez komplikací a bez přerušení dodávek. V zásadě vždy stačí vyplnit pár formulářů.

Potřebné dokumenty

  • Formulář o převodu odběru elektřiny či plynu, lze stáhnout na internetových stránkách příslušného dodavatele. Vyplnění formuláře není složité, vyplníte ho dle vašeho předávacího protokolu a přidáte podpis váš a původního majitele bytu.
  • Smlouva s dodavatelem, kdy jako nový odběratel podepisujete s dodavatelem smlouvu, aby byly dodávky elektřiny či plynu plynule převedeny na vás. Pokud budete zůstávat u stávajícího dodavatele, vyplníte jeho formulář smlouvy. V případě, že chcete společně s přepisem řešit rovnou i změnu dodavatele, je třeba vyplnit smlouvu s novým, vybraným dodavatelem.
  • Doklad o vlastnictví / o vztahu k odběrnému místu, v případě koupě bytu výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

Co se děje po přepsání?

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
Profi NÁJEMNÍ SMLOUVA - průvodce
Pro účinné a efektivní postupy při správě pronajímaného bytu je nutná kvalitní nájemní smlouva. Ta je pak základním stavebním kamenem pro další činnosti související s řešením problémů vzniklých s pronájmem bytu.
Profi NÁJEMNÍ SMLOUVA - průvodce
  • AKCE
  • Nejčastěji pořizované
9 990 Kč 1 990 Kč
Detail
DAŇOVÉ PŘIZNÁNÍ - Právnická osoba
Jak vám je, když každý rok vidíte, kolik jste zaplatili na daních? A jak by vám bylo, kdybyste ušetřili pár desítek či stovek tisíc Kč? Naši odborníci vám pomohou a připraví za vás daňové přiznání právnických osob – kvalitně, efektivně.
2 900 Kč 2 300 Kč
Detail
Lustrace (3x)
Lustrace je ve svém obecném významu kontrola údajů v různých evidencích a rejstřících. Lustrací nájemníků, živnostníků či firem výrazně snižujete riziko ztráty financí.
Lustrace (3x)
  • Nejčastěji pořizované
690 Kč 290 Kč
Detail
PENB - jednopodlažní rodinný dům do 200 m2
Při prodeji rodinného domu je vlastník povinen opatřit si průkaz energetické náročnosti budovy a ten předložit kupujícímu při podpisu smlouvy. Již při inzerci je nutné uvádět energetickou třídu prodávané nemovitosti.
4 800 Kč 4 390 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace