Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
Kategorie

Předání bytu a následné povinnosti - koupě bytu v osobním vlastnictví

Možná tomu sami nebudete moci uvěřit, ale po úspěšném převodu bytu na katastru nemovitostí a zaplacení kupní ceny, vás konečně čeká moment samotného převzetí bytu. Jak má takové předání, resp. převzetí proběhnout, abyste se vyhnuli možným komplikacím v budoucnu? A jakým povinnostem se po převzetí určitě nevyhnete?

Seriál - koupě bytu v OV
Základní kritéria pro výběr bytu
Jak a kde hledat byt
Možnosti financování
Vyjasnění parametrů

Odborná pomoc

Ověření informací před prohlídkou bytu
První prohlídka bytu
Co by mělo předcházet finálnímu rozhodnutí
Vyjednávání o ceně
Smlouvy a platby
Rezervační smlouva
Kupní smlouva
Úschova peněz
Katastr nemovitostí
Předání bytu
Daně

Předání bytu

V předchozí kapitole o samotné kupní smlouvě jsme již zmiňovali, že musí být jasně stanoveno kdy, v jakém stavu, s jakým vybavením a spolu s jakými dokumenty se nemovitost předá.

Především se jedná o:

  • zapsání stavu elektroměru, plynoměru, vodoměru,
  • předání klíčů od bytu a společných prostor,
  • předání potřebných dokumentů souvisejících s bytem,
  • kontrola movitých věcí a spotřebičů, pokud v bytě zůstaly,
  • kontrola stavu bytu.

Samotné předání nemovitosti by mělo proběhnout na základě předávacího protokolu, který by měl obsahovat podrobný soupis věcí, dokumentů a stav nemovitosti.

Co by měl předávací protokol obsahovat:

  • strana předávající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • strana přebírající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • předmět předání (specifikace bytu a všech vlastnických podílů, které byly uvedeny v kupní smlouvě, vč. katastrálního území a obce; počet předávaných svazků klíčů),
  • stavy měřidel (elektroměr, vodoměr, plynoměr, atp.),
  • vybavení místností,
  • závěrečná ustanovení (věta o tom, že k zapsaným stavům měřidel uhradí náklady prodávající; počet vyhotovení protokolu; věta o souhlasu obou stran s protokolem; prohlášení prodávajících o tom, že nemovitost není pronajatá ani jinak zatížená),
  • datum a podpis.

Převedení energií

Po oficiálním převzetí bytu vás čeká povinnost nechat na sebe převést odběr elektřiny nebo plynu nebo obojího. Jak probíhá přepis odběrného místa a co je k němu potřeba?

Přepsání odběrného místa na nového odběratele = na vás je pak záležitost zpravidla 10 – 14 dnů, maximálně 30 dní – doba se ale může u jednotlivých dodavatelů a s ohledem na situaci lišit. Každopádně je-li vše správně načasováno, původní a nový odběratel spolupracují (navzájem i s dodavateli energií), změny proběhnou bez komplikací a bez přerušení dodávek. V zásadě vždy stačí vyplnit pár formulářů.

Potřebné dokumenty

  • Formulář o převodu odběru elektřiny či plynu, lze stáhnout na internetových stránkách příslušného dodavatele. Vyplnění formuláře není složité, vyplníte ho dle vašeho předávacího protokolu a přidáte podpis váš a původního majitele bytu.
  • Smlouva s dodavatelem, kdy jako nový odběratel podepisujete s dodavatelem smlouvu, aby byly dodávky elektřiny či plynu plynule převedeny na vás. Pokud budete zůstávat u stávajícího dodavatele, vyplníte jeho formulář smlouvy. V případě, že chcete společně s přepisem řešit rovnou i změnu dodavatele, je třeba vyplnit smlouvu s novým, vybraným dodavatelem.
  • Doklad o vlastnictví / o vztahu k odběrnému místu, v případě koupě bytu výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

Co se děje po přepsání?

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
KOUPĚ BYTU V OV - PRŮVODCE
Pokud jste se rozhodli koupit byt a chcete si tak splnit jeden ze svých životních snů, pak jsme právě pro vás připravili průvodce, který vás celým procesem koupě provede od A do Z ...
KOUPĚ BYTU V OV - PRŮVODCE
  • Nejčastěji pořizované
500 Kč 300 Kč
Detail
INSPEKCE NEMOVITOSTI - starší domy do 250 m2
Inspekce nemovitosti je zhodnocení reálného technického stavu nemovitosti odborníkem. Poskytuje kupujícímu informaci o stavebně-technickém stavu nemovitosti, o nákladech na nutné opravy či rekonstrukci a zároveň jej může ochránit před špatnou investicí.
INSPEKCE NEMOVITOSTI - starší domy do 250 m2
  • SLEVA
7 490 Kč 6 890 Kč
Detail
INSPEKCE NEMOVITOSTI - nové domy do 250 m2
Inspekce nemovitosti u novostavby je asistence při jejím převzetí. Zkušený inspektor nemovitost zkontroluje a zjistí všechny vady a nedodělky, které je možné při přejímce bytu vytknout. Zjištění jsou zapsána do předávacího protokolu developera ...
INSPEKCE NEMOVITOSTI - nové domy do 250 m2
  • SLEVA
7 490 Kč 6 890 Kč
Detail
Sepsání návrhu na vklad do KN
Návrh na vklad do katastru nemovitostí je úkon, kterým provedete změnu na listu vlastnictví např. převod, koupě, prodej nebo darování nemovitosti. Náležitosti návrhu na vklad práva do katastru nemovitostí obsahuje zákon č. 265/1992 Sb. o zápisech ...
1 452 Kč 1 089 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace