Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
Kategorie

Rady a tipy při stěhování - prodej domu

Určitě znáte pořekadlo: „Lepší vyhořet, než se stěhovat!“. Abyste vše v klidu zvládli, a nemuseli po stěhování pronést toto pořekadlo, nechte se námi inspirovat. Nejdůležitější je začít včas a promyslet si, zda si najmete stěhovací firmu či se budete stěhovat sami či za pomoci známých. Pokud máte děti nebo domácí mazlíčky, opatřete si na dny stěhování hlídání – jistě to později oceníte. Budete se i vás týkat fenomén stěhování za pomoci banánových krabic? Kde se dají sehnat a proč jsou ideální pro stěhování?

Seriál - prodej domu
Specifika prodeje
Počáteční strategie
Prodej bez realitní kanceláře
Kdy prodávat dům přes realitní kancelář?
Jak nastavit prodejní cenu
Jak správně nafotit dům
Jak napsat atraktivní inzerát
Jak se připravit na prohlídky
Co je potřeba doložit kupujícímu
Jak prezentovat dům zájemcům
Jak vybrat správného zájemce
Rezervační smlouva či smlouva o smlouvě budoucí kupní
Prodej domu zatíženého hypotékou
Úschova peněz
Kupní smlouva
Katastr nemovitostí
Rady a tipy při stěhování
Předání domu
Daně

Před tím, než váš dům oficiálně předáte novému majiteli, vás čeká ta méně příjemná část konce celého procesu prodeje – stěhování. Ptáte se, jak to vše naplánovat, sladit a na nic nezapomenout? To nejpodstatnější je, začít plánovat dostatečně dopředu, tedy alespoň 4 týdny před plánovaným stěhováním, resp. předáním domu. V podstatě v momentě, kdy je podán onen zmíněný návrh na katastr. Sepište si podrobný harmonogramu týden po týdnu, a později i harmonogram den po dni posledního týdne před stěhováním.

Co vše musíte mít zajištěné?

Rozhodně to, kdo vás bude stěhovat. Samozřejmě, že se můžete stěhovat vlastními silami, či s pomocí známých, ale je tu i možnost zajistit si spolehlivou stěhovací firmu ve svém okolí. Určitě dejte na hodnocení a recenze předchozích zákazníků, ověřte si také, že je stěhovací firma řádně pojištěná.

Před samotným balením si vytřiďte věci, které už nebudete potřebovat. Můžete je buď prodat na některém z inzertních serverů přes internet, nebo dát na prodej do kamenného bazaru. Variantou je možnost nabídnout nepotřebné věci širší rodině, kamarádům, nebo věnovat na charitu. Sami uvidíte, že minimálně polovinu vašich věcí už dále nebudete chtít stěhovat do vašeho nového domova.

Pokud máte domácí mazlíčky a malé děti, je vhodné si pro ně zajistit na dané dny hlídání, budete se tak moci nerušeně věnovat akci stěhování. Na samotné balení si pak nechte minimálně 2-3 dny čistého času. K balení vašich věcí se bude hodit pevné krabice, smršťovací folie a nesmyvatelný fix na popisování krabic.

Fenomén „banánových krabic“

Na vaše věci budete potřebovat velké množství tašek a především krabic. Možná budete překvapeni, kolik jich ve finále bude. Samozřejmě, že krabice můžete shánět po obchodech či přes internet, ale také se nabízí možnost, využít vyhozených tzv. banánových krabic u hyper/super marketů. Pokud nemáte dostatek času na jejich shánění, existuje i možnost vypůjčit si takové krabice. Ano, opravdu dnes lze přes internet využít i takovéto služby. Zapůjčení jedné krabice vás přijde na cca 20 Kč na měsíc. Samozřejmě se dají sehnat i standardní přepravky.

 

Proč právě banánové krabice:

  • unesou až 30 kg,
  • mají praktické držáky,
  • dají se skládat do výšky,
  • v průměru ale hovoříme o rozměrech 50 cm x 40 cm x 25 cm,
  • do menší dodávky se vejde až 76 ks.

Co ověřit/ zajistit těsně před stěhováním:

  • ověřte si, že všichni účastnící stěhování rozumí termínům, propojte účastníky stěhování – dejte jim na sebe telefonní čísla,
  • seznamte všechny účastníky stěhování podrobně s harmonogramem,
  • u stěhovací firmy si ověřte smluvenou cenu a čas začátku stěhování,
  • rozdělte si, které věci budete potřebovat hned po příjezdu a které zůstanou ještě v krabici,
  • zajistěte si místo před novým domem na vykládku věcí.

Každopádně se obrňte trpělivostí, v případě zadání přepravy firmě důkladně pročtěte smluvní podmínky (hlavně část týkající se odpovědnosti za způsobené škody při přepravě a samotném stěhování), zkontrolujte předávací dokumentaci, adresy a kontakty.

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
KONZULTACE - finanční
Konzultací v oblasti financí rozumíme rámcové řešení finanční problematiky, předání rad a zkušeností našeho finančního experta, nasměrování na správnou cestu, naznačení řešení problematiky.
3 025 Kč 2 239 Kč
Detail
KONZULTACE - realitní
Odborné rady z oblasti realit související s problematikou pronajímání nemovitostí, nákupem investičních bytů a obecně bezpečnými realitními transakcemi. Konzultaci zajišťuje realitní expert - člen našeho týmu.
KONZULTACE - realitní
  • Nejčastěji pořizované
1 950 Kč 1 650 Kč
Detail
KOUPĚ CHATY / CHALUPY - PRŮVODCE
Pokud jste se rozhodli koupit si chatu či chalupu a chcete si tak splnit jeden ze svých životních snů, pak jsme právě pro vás připravili stručného průvodce, který vás celým procesem koupě provede od A do Z ...
KOUPĚ CHATY / CHALUPY - PRŮVODCE
  • SLEVA
400 Kč 200 Kč
Detail
Právní prověrka nemovitosti
Potřebujete zjistit aktuální stav zapsaných nemovitostí v katastru nemovitostí a nevíte, jak na to? Zjistíme pro Vás vlastnictví nemovitosti, zatížení i další požadované skutečnosti.
1 815 Kč 1 452 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace