Jak napsat atraktivní inzerát a kde inzerovat - prodej domu
Nevíte, jak napsat zajímavý inzerát nutný k prodeji vašeho domu a co vše by měl obsahovat? S naším článkem to hravě zvládnete. Dozvíte se 3 zlatá pravidla, s pomocí kterých se vám zájemci o váš dům jen pohrnou. Se psaním inzerátu nastává i otázka, kde budete inzerovat či jinak promovat váš dům, který je na prodej? Lze více než doporučit, že pokud zkombinujete více způsobů najednou, rozhodně nic nezkazíte! O jaké způsoby se tedy jedná?
Mnoho vlastníků přes vymoženosti dnešní doby stále nabízí své domy bez kvalitního marketingu a dostatečné propagace. V minulé kapitole jsme vám dali účinné tipy, jak pořídit perfektní fotografie vašeho domu. Ale nejen fotografie dělají ten nejlepší inzerát. Ruku v ruce musí jít s povedenými fotografiemi i přesvědčivý a poutavý text. Tyto dva předpoklady pak dělají úspěšný inzerát, který je však nutno propagovat na těch nejlepších místech.
Vašim cílem je přeci najít zájemce, kteří o nákupu domu v daný moment uvažují - to je vaše cílová skupina. Otázka je tedy jasná, jak a kde inzerovat, aby byl zaručen efekt volajících a nedočkavých zájemců?
Jak napsat poutavý inzerát?
Inzerát musí být v první řadě být výstižný, stručný, atraktivní. Musí říkat tolik, aby jeho čtení vyvolalo u zájemců zvědavost po podrobnějších informacích, které získají až osobně - od vás nejprve po telefonu, později při osobní prohlídce. Kupující často koupí i dům, který je zcela odlišný od jejich původní představy. Proto je velmi důležité upoutat pozornost natolik, aby se na dům chtěli podívat!
3 zlatá pravidla inzerátu
Pravidlo č. 1: Titulek a titulní fotografie inzerátu bude rozhodovat, zda si ho zájemce bude chtít vůbec přečíst celý. Vyberte cokoliv, co je na domě jedinečného nebo zajímavého. Můžete například lákat na jedinečný výhled, velkou terasu či zahradu s bazénem, moderní rekonstrukci, slunný pozemek, dvojgaráž, vybavenou dílnu či jinou charakteristiku, která by mohla být tím největším stimulem, proč kliknout právě na váš inzerát.
Pravidlo č. 2: Každý kupující chce vědět z inzerátu okamžitě zásadní fakta: cenu, lokalitu, dispozici (počet místností), rozlohu domu i pozemku. Kupující budou reagovat v každém případě na cenu, která je dobře nastavena (jak bylo probíráno v kapitole č. 4 - Jak nastavit prodejní cenu domu). Co se týká lokality, pokud je na domu nejzajímavější lokalita, jednoduše zmíníme lokalitu. Pokud je však lokalita méně atraktivní, zvolte textaci např. nedaleko centra, atraktivní příměstská část, klidná část, možnosti výletů na kole, procházek apod. Jestliže lokace není zajímavá vůbec, popisujte detaily samotného domu a zahrady, aby byl zajímavý a něčím jedinečný, např. výborné vnitřní členění, velké úložné prostory, 2 velké sklepy, moderní kuchyň, zázemí pro grilování, krytý bazén s protiproudem apod.
Pravidlo č. 3: V samotném textu inzerátu vyzdvihněte pak vlastnosti, které jsou podle vás nejdůležitější. Rozhodující bude fakt, na koho svým inzerátem cílíte. Pokud je váš dům velký, vhodný pro rodinu se 2 - 4 dětmi, rozhodně neopomeňte zmínit úložné prostory přímo v domě, velkou kůlnu na kola a lyže, sklepy, komory, půdu. Pokud prodáváte malý dům, vhodný mladý bezdětný pár, bude určitě výhodou blízkost centra, sportovišť a kultury. Velkými pozitivy obecně je orientace na žádanou světovou stranu (ideálně na východ, jih i západ), krásný výhled, dostatek světla, zdařilá rekonstrukce, cihlová stavba, občanská vybavenost, příjemní sousedé apod.
Kde inzerovat?
Internet
V dnešní době je nejrozšířenější formou inzerce právě ta na internetu. Přes 90% všech nemovitostí je inzerováno přes internet. Výhodou je, že na inzertním serveru (vyberte si 2-3 největší) spolu s textem inzerátu, můžete vložit i velký počet fotografií, většinou 10-15 ks.