Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
Kategorie

Rady a tipy při stěhování - prodej bytu v osobním vlastnictví

Určitě znáte pořekadlo: „Lepší vyhořet, než se stěhovat!“. Abyste vše v klidu zvládli, a nemuseli po stěhování pronést toto pořekadlo, nechte se námi inspirovat. Nejdůležitější je začít včas a promyslet si, zda si najmete stěhovací firmu či se budete stěhovat sami či za pomoci známých. Pokud máte děti nebo domácí mazlíčky, opatřete si na dny stěhování hlídání – jistě to později oceníte. Budete se i vás týkat fenomén stěhování za pomoci banánových krabic? Kde se dají sehnat a proč jsou ideální pro stěhování?

Seriál - prodej bytu v OV
Počáteční strategie
Prodej bytu bez realitní kanceláře
Kdy prodávat byt přes realitní kancelář
Jak nastavit prodejní cenu
Jak správně nafotit byt
Jak napsat atraktivní inzerát
Jak se připravit na prohlídky
Co je potřeba doložit kupujícímu
Jak prezentovat byt zájemcům
Jak vybrat správného zájemce
Rezervační smlouva či smlouva o smlouvě budoucí kupní
Prodej bytu zatíženého hypotékou
Úschova peněz
Kupní smlouva
Katastr nemovitostí
Rady a tipy při stěhování
Předání bytu
Daně

Před tím, než váš byt oficiálně předáte novému majiteli, vás čeká ta méně příjemná část konce celého procesu prodeje – stěhování. Ptáte se, jak to vše naplánovat, sladit a na nic nezapomenout? To nejpodstatnější je, začít plánovat dostatečně dopředu, tedy alespoň 4 týdny před plánovaným stěhováním, resp. předáním bytu. V podstatě v momentě, kdy je podán onen zmíněný návrh na katastr. Sepište si podrobný harmonogramu týden po týdnu, a později i harmonogram den po dni posledního týdne před stěhováním.

Co vše musíte mít zajištěné?

Rozhodně to, kdo vás bude stěhovat. Samozřejmě, že se můžete stěhovat vlastními silami, či s pomocí známých, ale je tu i možnost zajistit si spolehlivou stěhovací firmu ve svém okolí. Určitě dejte na hodnocení a recenze předchozích zákazníků, ověřte si také, že je stěhovací firma řádně pojištěná.

Před samotným balením si vytřiďte věci, které už nebudete potřebovat. Můžete je buď prodat na některém z inzertních serverů přes internet, nebo dát na prodej do kamenného bazaru. Variantou je možnost nabídnout nepotřebné věci širší rodině, kamarádům, nebo věnovat na charitu. Sami uvidíte, že minimálně polovinu vašich věcí už dále nebudete chtít stěhovat do vašeho nového domova.

Pokud máte domácí mazlíčky a malé děti, je vhodné si pro ně zajistit na dané dny hlídání, budete se tak moci nerušeně věnovat akci stěhování. Na samotné balení si pak nechte minimálně 2-3 dny čistého času. K balení vašich věcí se bude hodit pevné krabice, smršťovací folie a nesmyvatelný fix na popisování krabic.

Fenomén „banánových krabic“

Na vaše věci budete potřebovat velké množství tašek a především krabic. Možná budete překvapeni, kolik jich ve finále bude. Samozřejmě, že krabice můžete shánět po obchodech či přes internet, ale také se nabízí možnost, využít vyhozených tzv. banánových krabic u hyper/super marketů. Pokud nemáte dostatek času na jejich shánění, existuje i možnost vypůjčit si takové krabice. Ano, opravdu dnes lze přes internet využít i takovéto služby. Zapůjčení jedné krabice vás přijde na cca 20 Kč na měsíc. Samozřejmě se dají sehnat i standardní přepravky.


Proč právě banánové krabice:

  • unesou až 30 kg,
  • mají praktické držáky,
  • dají se skládat do výšky,
  • v průměru ale hovoříme o rozměrech 50 cm x 40 cm x 25 cm,
  • do menší dodávky se vejde až 76 ks.
     

Co ověřit/ zajistit těsně před stěhováním:

  • ověřte si, že všichni účastnící stěhování rozumí termínům, propojte účastníky stěhování – dejte jim na sebe telefonní čísla,
  • seznamte všechny účastníky stěhování podrobně s harmonogramem,
  • u stěhovací firmy si ověřte smluvenou cenu a čas začátku stěhování,
  • rozdělte si, které věci budete potřebovat hned po příjezdu a které zůstanou ještě v krabici,
  • zajistěte si místo před novým domem na vykládku věcí.

Každopádně se obrňte trpělivostí, v případě zadání přepravy firmě důkladně pročtěte smluvní podmínky (hlavně část týkající se odpovědnosti za způsobené škody při přepravě a samotném stěhování), zkontrolujte předávací dokumentaci, adresy a kontakty.

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
Průvodce č. 2 - Zrušení trvalého pobytu nájemci
Přihlášením nájemce k trvalému pobytu vzniká pronajímateli potenciální riziko problémů, které tímto jednostranným úkonem mohou vzniknout. Kdo se může ve vašem bytě přihlásit k trvalému pobytu? Kdo a kdy může zrušit trvalý pobyt nájemci? ...
1 590 Kč 490 Kč
Detail
KONZULTACE - stavebně-technická
Stavebně-technickou konzultací rozumíme rámcové řešení dané problematiky, předání rad a zkušeností našimi odbornými specialisty, nasměrování na správnou cestu, naznačení řešení dané problematiky v oblasti stavebně-technické.
1 650 Kč 1 500 Kč
Detail
PRODEJ BYTU V OV - PRŮVODCE
Pokud jste se rozhodli prodat byt v osobním vlastnictví (OV) a chcete ho prodávat bez prostředníka, tedy bez realitní kanceláře, pak jsme právě pro vás připravili průvodce, který vás celým procesem prodeje provede od A do Z ...
PRODEJ BYTU V OV - PRŮVODCE
  • Nejčastěji pořizované
500 Kč 300 Kč
Detail
Lustrace (3x)
Lustrace je ve svém obecném významu kontrola údajů v různých evidencích a rejstřících. Lustrací nájemníků, živnostníků či firem výrazně snižujete riziko ztráty financí.
Lustrace (3x)
  • Nejčastěji pořizované
690 Kč 290 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace