Jak napsat atraktivní inzerát a kde inzerovat - prodej bytu v družstevním vlastnictví
Nevíte, jak napsat zajímavý inzerát nutný k „prodeji vašeho bytu“ a co vše by měl obsahovat? S naším článkem to hravě zvládnete. Dozvíte se 3 zlatá pravidla, s pomocí kterých se vám zájemci o váš byt jen pohrnou. Se psaním inzerátu nastává i otázka, kde budete inzerovat či jinak promovat váš byt, který je na prodej? Lze více než doporučit, že pokud zkombinujete více způsobů najednou, rozhodně nic nezkazíte! O jaké způsoby se tedy jedná?
Mnoho vlastníků přes vymoženosti dnešní doby stále nabízí své byty bez kvalitního marketingu a dostatečné propagace. V minulé kapitole jsme vám dali účinné tipy, jak pořídit perfektní fotografie vašeho bytu. Ale nejen fotografie dělají ten nejlepší inzerát. Ruku v ruce musí jít s povedenými fotografiemi i přesvědčivý a poutavý text. Tyto dva předpoklady pak dělají úspěšný inzerát, který je však nutno propagovat na těch nejlepších místech.
Vašim cílem je přeci najít zájemce, kteří o nákupu bytu v daný moment uvažují - to je vaše cílová skupina. Otázka je tedy jasná, jak a kde inzerovat, aby byl zaručen efekt volajících a nedočkavých zájemců?
Jak napsat poutavý inzerát?
Inzerát musí být v první řadě být výstižný, stručný, atraktivní. Musí říkat tolik, aby jeho čtení vyvolalo u zájemců zvědavost po podrobnějších informacích, které získají až osobně - od vás nejprve po telefonu, později při osobní prohlídce. Zájemce často koupí i byt, který je zcela odlišný od jejich původní představy. Proto je velmi důležité upoutat pozornost natolik, aby se na byt chtěli podívat!
3 zlatá pravidla inzerátu
Pravidlo č. 1: Titulek a titulní fotografie inzerátu bude rozhodovat, zda si ho zájemce bude chtít vůbec přečíst celý. Vyberte cokoliv, co je na bytě jedinečného nebo zajímavého. Můžete například lákat na jedinečný výhled, velkou terasu, moderní rekonstrukci, slunný byt, či jinou charakteristiku, která by mohla být tím největším stimulem, proč kliknout právě na váš inzerát.
Pravidlo č. 2: Každý zájemce chce vědět z inzerátu okamžitě zásadní fakta: cenu, lokalitu, počet místností. Potenciální nabývající budou reagovat v každém případě na cenu, která je dobře nastavena (jak bylo probíráno v kapitole č. 4 - Jak nastavit prodejní cenu bytu). Co se týká lokality, pokud je na bytě nejzajímavější lokalita, jednoduše zmíníme lokalitu. Pokud je však lokalita méně atraktivní, zvolte textaci např. nedaleko centra, atraktivní příměstská část, klidná část, velké možnosti parkování apod. Jestliže lokace není zajímavá vůbec, popisujte detaily samotného bytu, aby byl zajímavý a něčím jedinečný, např. výborné vnitřní členění, velké úložné prostory či moderní kuchyň.
Pravidlo č. 3: V samotném textu inzerátu vyzdvihněte pak vlastnosti, které jsou podle vás nejdůležitější. Rozhodující bude fakt, na koho svým inzerátem cílíte. Pokud je váš byt velký, vhodný pro rodinu se 2 dětmi, rozhodně neopomeňte zmínit úložné prostory přímo v bytě, velkou kolárnu, sušárnu, sklep či komoru, nebo vhodné zázemí lokality pro rodiny s dětmi. Pokud prodáváte malý byt, vhodný pro jednotlivce či mladý bezdětný pár, bude určitě výhodou blízkost centra, sportovišť a kultury. Velkými pozitivy obecně je orientace na žádanou světovou stranu (ideálně na východ, jih i západ), krásný výhled, dostatek světla, zdařilá rekonstrukce, cihlová stavba, občanská vybavenost, příjemní sousedé.