Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
  • Družstevní byty - Malý háj VI

    moderní družstevní bydlení

    možnost převodu do osobního vlastnictví

    moderní městská rezidence

    více informací
  • Realitní Zákon

    vše co musíte a potřebujete vědět!

    více informací
Kategorie

Koupili jste nemovitost? – jak si ji řádně převzít a jaké jsou vaše další povinnosti?

Po úspěšném převodu koupené nemovitosti na katastru nemovitostí a zaplacení kupní ceny, vás konečně čeká moment samotného převzetí zakoupené nemovitosti (bytu či domu). Jak má takové předání, resp. převzetí proběhnout, abyste se vyhnuli možným komplikacím v budoucnu? A jakým povinnostem se po převzetí určitě nevyhnete?

Předávka

V samotné kupní smlouvě musí být jasně stanoveno, kdy, v jakém stavu, s jakým vybavením a spolu s jakými dokumenty se nemovitost předá resp. převezme.


Především se jedná o:

  • zapsání stavu elektroměru, plynoměru, vodoměru,
  • předání klíčů od bytu a společných prostor (v případě domu klíčů od branky, domu a přilehlých příbytků – garáž, dílna, kůlna…),
  • předání potřebných dokumentů souvisejících s nemovitostí,
  • kontrola movitých věcí a spotřebičů, pokud v bytě či domě zůstaly,
  • kontrola stavu nemovitosti.


Samotné předání nemovitosti by mělo proběhnout na základě předávacího protokolu, který by měl obsahovat podrobný soupis věcí, dokumentů a stav nemovitosti. Doporučujeme si při předávce pořídit fotodokumentaci k zamezení případných budoucích sporů.

 

Co by měl předávací protokol obsahovat:

  • strana předávající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • strana přebírající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • předmět předání (specifikace nemovitosti, všech vlastnických podílů, které byly uvedeny v kupní smlouvě, vč. katastrálního území a obce; počet předávaných svazků klíčů),
  • stavy měřidel (elektroměr, vodoměr, plynoměr, atp.),
  • vybavení místností,
  • závěrečná ustanovení (věta o tom, že k zapsaným stavům měřidel uhradí náklady prodávající; počet vyhotovení protokolu; věta o souhlasu obou stran s protokolem; prohlášení prodávajících o tom, že nemovitost není pronajatá ani jinak zatížená),
  • datum a podpis.

Převedení energií

Po oficiálním převzetí nemovitosti vás čeká povinnost nechat na sebe převést odběr elektřiny nebo plynu nebo obojího. Jak probíhá přepis odběrného místa a co je k němu potřeba?

Přepsání odběrného místa na nového odběratele = na vás je pak záležitost zpravidla 10 – 14 dnů, maximálně 30 dní – doba se ale může u jednotlivých dodavatelů a s ohledem na situaci lišit. Každopádně je-li vše správně načasováno, původní a nový odběratel spolupracují (navzájem i s dodavateli energií), změny proběhnou bez komplikací a bez přerušení dodávek. V zásadě vždy stačí vyplnit pár formulářů.


Potřebné dokumenty

Formulář o převodu odběru elektřiny či plynu, lze stáhnout na internetových stránkách příslušného dodavatele. Vyplnění formuláře není složité, vyplníte ho dle vašeho předávacího protokolu a přidáte podpis váš a původního majitele nemovitosti.
 

Smlouva s dodavatelem, kdy jako nový odběratel podepisujete s dodavatelem smlouvu, aby byly dodávky elektřiny či plynu plynule převedeny na vás. Pokud budete zůstávat u stávajícího dodavatele, vyplníte jeho formulář smlouvy. V případě, že chcete společně s přepisem řešit rovnou i změnu dodavatele, je třeba vyplnit smlouvu s novým, vybraným dodavatelem.
 

Doklad o vlastnictví / o vztahu k odběrnému místu, v případě koupě bytu výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

 

Co se děje po přepsání?

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
Obecný dotaz (3 ks)
Obecné dotazy z různých oblastí využívají členové portálu CAPNE.cz často k tomu, aby získali odbornou odpověď k dané problematice v garantovaném čase. Odpovědi na obecné dotazy jsou vždy v písemné formě s náležitým a výstižným vysvětlením.
Obecný dotaz (3 ks)
  • AKCE
3 000 Kč 990 Kč
Detail
PENB - jednopodlažní rodinný dům nad 200 m2
Při prodeji rodinného domu je vlastník povinen opatřit si průkaz energetické náročnosti budovy a ten předložit kupujícímu při podpisu smlouvy. Již při inzerci je nutné uvádět energetickou třídu prodávané nemovitosti.
PENB - jednopodlažní rodinný dům nad 200 m2
  • AKCE
6 400 Kč 5 890 Kč
Detail
INSPEKCE NEMOVITOSTI - nové byty do 120 m2
Inspekce nemovitosti u novostavby je asistence při jejím převzetí. Zkušený inspektor nemovitost zkontroluje a zjistí všechny vady a nedodělky, které je možné při přejímce bytu vytknout. Zjištění jsou zapsána do předávacího protokolu developera ...
5 490 Kč 4 890 Kč
Detail
INSPEKCE NEMOVITOSTI - starší byty do 120 m2
Inspekce nemovitosti je zhodnocení reálného technického stavu nemovitosti odborníkem. Poskytuje kupujícímu informaci o stavebně-technickém stavu nemovitosti, o nákladech na nutné opravy či rekonstrukci a zároveň jej může ochránit před špatnou investicí.
5 190 Kč 4 890 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace