Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
Kategorie

Koupili jste nemovitost? – jak si ji řádně převzít a jaké jsou vaše další povinnosti?

Po úspěšném převodu koupené nemovitosti na katastru nemovitostí a zaplacení kupní ceny, vás konečně čeká moment samotného převzetí zakoupené nemovitosti (bytu či domu). Jak má takové předání, resp. převzetí proběhnout, abyste se vyhnuli možným komplikacím v budoucnu? A jakým povinnostem se po převzetí určitě nevyhnete?

Předávka

V samotné kupní smlouvě musí být jasně stanoveno, kdy, v jakém stavu, s jakým vybavením a spolu s jakými dokumenty se nemovitost předá resp. převezme.


Především se jedná o:

  • zapsání stavu elektroměru, plynoměru, vodoměru,
  • předání klíčů od bytu a společných prostor (v případě domu klíčů od branky, domu a přilehlých příbytků – garáž, dílna, kůlna…),
  • předání potřebných dokumentů souvisejících s nemovitostí,
  • kontrola movitých věcí a spotřebičů, pokud v bytě či domě zůstaly,
  • kontrola stavu nemovitosti.


Samotné předání nemovitosti by mělo proběhnout na základě předávacího protokolu, který by měl obsahovat podrobný soupis věcí, dokumentů a stav nemovitosti. Doporučujeme si při předávce pořídit fotodokumentaci k zamezení případných budoucích sporů.

 

Co by měl předávací protokol obsahovat:

  • strana předávající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • strana přebírající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • předmět předání (specifikace nemovitosti, všech vlastnických podílů, které byly uvedeny v kupní smlouvě, vč. katastrálního území a obce; počet předávaných svazků klíčů),
  • stavy měřidel (elektroměr, vodoměr, plynoměr, atp.),
  • vybavení místností,
  • závěrečná ustanovení (věta o tom, že k zapsaným stavům měřidel uhradí náklady prodávající; počet vyhotovení protokolu; věta o souhlasu obou stran s protokolem; prohlášení prodávajících o tom, že nemovitost není pronajatá ani jinak zatížená),
  • datum a podpis.

Převedení energií

Po oficiálním převzetí nemovitosti vás čeká povinnost nechat na sebe převést odběr elektřiny nebo plynu nebo obojího. Jak probíhá přepis odběrného místa a co je k němu potřeba?

Přepsání odběrného místa na nového odběratele = na vás je pak záležitost zpravidla 10 – 14 dnů, maximálně 30 dní – doba se ale může u jednotlivých dodavatelů a s ohledem na situaci lišit. Každopádně je-li vše správně načasováno, původní a nový odběratel spolupracují (navzájem i s dodavateli energií), změny proběhnou bez komplikací a bez přerušení dodávek. V zásadě vždy stačí vyplnit pár formulářů.


Potřebné dokumenty

Formulář o převodu odběru elektřiny či plynu, lze stáhnout na internetových stránkách příslušného dodavatele. Vyplnění formuláře není složité, vyplníte ho dle vašeho předávacího protokolu a přidáte podpis váš a původního majitele nemovitosti.
 

Smlouva s dodavatelem, kdy jako nový odběratel podepisujete s dodavatelem smlouvu, aby byly dodávky elektřiny či plynu plynule převedeny na vás. Pokud budete zůstávat u stávajícího dodavatele, vyplníte jeho formulář smlouvy. V případě, že chcete společně s přepisem řešit rovnou i změnu dodavatele, je třeba vyplnit smlouvu s novým, vybraným dodavatelem.
 

Doklad o vlastnictví / o vztahu k odběrnému místu, v případě koupě bytu výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

 

Co se děje po přepsání?

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
Průvodce č. 3 - Prevence proti exekuci na nájemce
Obavy z exekuce na majetek nájemce či bývalého nájemce jsou celkem časté u většiny pronajímatelů. Tyto obavy jsou zcela oprávněné a díky tomu, že se o exekuci na váš majetek v rámci pronajatého bytu můžete dozvědět se zpožděním, nabývá ...
1 290 Kč 490 Kč
Detail
DAŇOVÉ PŘIZNÁNÍ - Právnická osoba
Jak vám je, když každý rok vidíte, kolik jste zaplatili na daních? A jak by vám bylo, kdybyste ušetřili pár desítek či stovek tisíc Kč? Naši odborníci vám pomohou a připraví za vás daňové přiznání právnických osob – kvalitně, efektivně.
2 900 Kč 2 300 Kč
Detail
PENB - jednopodlažní rodinný dům nad 200 m2
Při prodeji rodinného domu je vlastník povinen opatřit si průkaz energetické náročnosti budovy a ten předložit kupujícímu při podpisu smlouvy. Již při inzerci je nutné uvádět energetickou třídu prodávané nemovitosti.
PENB - jednopodlažní rodinný dům nad 200 m2
  • AKCE
6 400 Kč 5 890 Kč
Detail
Sepsání návrhu na vklad do KN
Návrh na vklad do katastru nemovitostí je úkon, kterým provedete změnu na listu vlastnictví např. převod, koupě, prodej nebo darování nemovitosti. Náležitosti návrhu na vklad práva do katastru nemovitostí obsahuje zákon č. 265/1992 Sb. o zápisech ...
1 452 Kč 1 089 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace