Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
Kategorie

Koupili jste nemovitost? – jak si ji řádně převzít a jaké jsou vaše další povinnosti?

Po úspěšném převodu koupené nemovitosti na katastru nemovitostí a zaplacení kupní ceny, vás konečně čeká moment samotného převzetí zakoupené nemovitosti (bytu či domu). Jak má takové předání, resp. převzetí proběhnout, abyste se vyhnuli možným komplikacím v budoucnu? A jakým povinnostem se po převzetí určitě nevyhnete?

Předávka

V samotné kupní smlouvě musí být jasně stanoveno, kdy, v jakém stavu, s jakým vybavením a spolu s jakými dokumenty se nemovitost předá resp. převezme.


Především se jedná o:

  • zapsání stavu elektroměru, plynoměru, vodoměru,
  • předání klíčů od bytu a společných prostor (v případě domu klíčů od branky, domu a přilehlých příbytků – garáž, dílna, kůlna…),
  • předání potřebných dokumentů souvisejících s nemovitostí,
  • kontrola movitých věcí a spotřebičů, pokud v bytě či domě zůstaly,
  • kontrola stavu nemovitosti.


Samotné předání nemovitosti by mělo proběhnout na základě předávacího protokolu, který by měl obsahovat podrobný soupis věcí, dokumentů a stav nemovitosti. Doporučujeme si při předávce pořídit fotodokumentaci k zamezení případných budoucích sporů.

 

Co by měl předávací protokol obsahovat:

  • strana předávající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • strana přebírající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • předmět předání (specifikace nemovitosti, všech vlastnických podílů, které byly uvedeny v kupní smlouvě, vč. katastrálního území a obce; počet předávaných svazků klíčů),
  • stavy měřidel (elektroměr, vodoměr, plynoměr, atp.),
  • vybavení místností,
  • závěrečná ustanovení (věta o tom, že k zapsaným stavům měřidel uhradí náklady prodávající; počet vyhotovení protokolu; věta o souhlasu obou stran s protokolem; prohlášení prodávajících o tom, že nemovitost není pronajatá ani jinak zatížená),
  • datum a podpis.

Převedení energií

Po oficiálním převzetí nemovitosti vás čeká povinnost nechat na sebe převést odběr elektřiny nebo plynu nebo obojího. Jak probíhá přepis odběrného místa a co je k němu potřeba?

Přepsání odběrného místa na nového odběratele = na vás je pak záležitost zpravidla 10 – 14 dnů, maximálně 30 dní – doba se ale může u jednotlivých dodavatelů a s ohledem na situaci lišit. Každopádně je-li vše správně načasováno, původní a nový odběratel spolupracují (navzájem i s dodavateli energií), změny proběhnou bez komplikací a bez přerušení dodávek. V zásadě vždy stačí vyplnit pár formulářů.


Potřebné dokumenty

Formulář o převodu odběru elektřiny či plynu, lze stáhnout na internetových stránkách příslušného dodavatele. Vyplnění formuláře není složité, vyplníte ho dle vašeho předávacího protokolu a přidáte podpis váš a původního majitele nemovitosti.
 

Smlouva s dodavatelem, kdy jako nový odběratel podepisujete s dodavatelem smlouvu, aby byly dodávky elektřiny či plynu plynule převedeny na vás. Pokud budete zůstávat u stávajícího dodavatele, vyplníte jeho formulář smlouvy. V případě, že chcete společně s přepisem řešit rovnou i změnu dodavatele, je třeba vyplnit smlouvu s novým, vybraným dodavatelem.
 

Doklad o vlastnictví / o vztahu k odběrnému místu, v případě koupě bytu výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

 

Co se děje po přepsání?

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
Velká kniha realitního byznysu
Velká kniha realitního byznysu je souborem dvaceti dvou studií vybraných odborníků, kteří se sami úspěšně realitám věnují a patří ke špičce ve svém oboru. Dozvíte se mnoho praktických rad a tipů – prostřednictvím skutečných příběhů realitních makléřů, ...
583 Kč 572 Kč
Detail
Oceňování nemovitostí
Publikace seznamuje odbornou veřejnost s teorií a obecnou metodikou základních 3 skupin oceňovacích metod – porovnávací, výnosovou a nákladovou.
362 Kč 340 Kč
Detail
Lustrace (10x)
Lustrace je ve svém obecném významu kontrola údajů v různých evidencích a rejstřících. Lustrací nájemníků, živnostníků či firem výrazně snižujete riziko ztráty financí.
Lustrace (10x)
  • SLEVA
  • Nejčastěji pořizované
2 299 Kč 774 Kč
Detail
Právní prověrka nemovitosti
Potřebujete zjistit aktuální stav zapsaných nemovitostí v katastru nemovitostí a nevíte, jak na to? Zjistíme pro Vás vlastnictví nemovitosti, zatížení i další požadované skutečnosti.
1 815 Kč 1 452 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace