Jak napsat atraktivní inzerát a kde inzerovat? – prodej pozemku
Nevíte, jak napsat zajímavý inzerát nutný k prodeji vašeho pozemku a co vše by měl obsahovat? S naším článkem to hravě zvládnete. Dozvíte se 3 zlatá pravidla, s pomocí kterých se vám zájemci o váš pozemek jen pohrnou. Se psaním inzerátu nastává i otázka, kde budete inzerovat či jinak promovat váš pozemek, který je na prodej? Lze více než doporučit, že pokud zkombinujete více způsobů najednou, rozhodně nic nezkazíte! O jaké způsoby se tedy jedná?

Mnoho vlastníků přes vymoženosti dnešní doby stále nabízí své nemovitosti bez kvalitního marketingu a dostatečné propagace. V minulé kapitole jsme vám dali účinné tipy, jak pořídit perfektní fotografie vašeho pozemku. Ale nejen fotografie dělají ten nejlepší inzerát. Ruku v ruce musí jít s povedenými fotografiemi i přesvědčivý a poutavý text. Tyto dva předpoklady pak dělají úspěšný inzerát, který je však nutno propagovat na těch nejlepších místech.
Vašim cílem je přeci najít zájemce, kteří o nákupu pozemku v daný moment uvažují - to je vaše cílová skupina. Otázka je tedy jasná, jak a kde inzerovat, aby byl zaručen efekt volajících a nedočkavých zájemců?
Jak napsat poutavý inzerát?
Inzerát musí být v první řadě být výstižný, stručný, atraktivní. Musí říkat tolik, aby jeho čtení vyvolalo u zájemců zvědavost po podrobnějších informacích, které získají až osobně - od vás nejprve po telefonu, později při osobní prohlídce. Kupující často koupí i pozemek, který je zcela odlišný od jejich původní představy. Proto je velmi důležité upoutat pozornost natolik, aby se na pozemek chtěli podívat!
3 zlatá pravidla inzerátu
Pravidlo č. 1: Titulek a titulní fotografie inzerátu bude rozhodovat, zda si ho zájemce bude chtít vůbec přečíst celý. Vyberte cokoliv, co je na pozemku jedinečného nebo zajímavého. Můžete například lákat na jedinečný výhled, slunný pozemek, blízkost lesa, či jinou charakteristiku, která by mohla být tím největším stimulem, proč kliknout právě na váš inzerát.
Pravidlo č. 2: Každý kupující chce vědět z inzerátu okamžitě zásadní fakta: cenu, lokalitu, rozlohu. Kupující budou reagovat v každém případě na cenu, která je dobře nastavena (jak bylo probíráno v kapitole č. 4 - Jak nastavit prodejní cenu pozemku). Co se týká lokality, pokud je na pozemku nejzajímavější lokalita, jednoduše zmíníme lokalitu. Pokud je však lokalita méně atraktivní, zvolte textaci např. nedaleko centra, atraktivní příměstská část, klidná část, možnosti výletů na kole, procházek apod. Jestliže lokace není zajímavá vůbec, popisujte detaily samotného pozemku, aby byl zajímavý a něčím jedinečný, např. orientace na jih či západ či tvar pozemku.
Pravidlo č. 3: V samotném textu inzerátu vyzdvihněte pak vlastnosti, které jsou podle vás nejdůležitější. Rozhodující bude fakt, na koho svým inzerátem cílíte. Pokud je váš pozemek velký, vhodný pro výstavbu velkého rodinného domu, rozhodně neopomeňte zmínit možnost postavení bazénu, zázemí pro kola či velké garáže. Pokud prodáváte malý pozemek, vhodný pro mladý bezdětný pár, bude určitě výhodou blízkost centra, sportovišť a kultury. Velkými pozitivy obecně je orientace na žádanou světovou stranu (ideálně na jih i západ), krásný výhled, dostatek světla, občanská vybavenost, příjemní sousedé apod.
Kde inzerovat?
