Jak efektivně prezentovat prodávanou nemovitost zájemcům aby řekli ANO?
Prodáváte nemovitost a čekají vás prohlídky zájemců. Máte již se zájemci sjednané termíny prohlídek vašeho bytu či domu – jste na prohlídky připraveni? Víte jak správně prezentovat zájemcům vaši nemovitost? Víte, jak byste měli při prohlídkách reagovat na námitky zájemců, tak abyste si zbytečně neuškodili?
Pokud prodáváte nemovitost a už jste se dostali do fáze, že máte nasmlouvané první prohlídky vašeho bytu, je třeba se soustředit právě na samotnou prohlídku. Je totiž nezvratným faktem, že prodává právě osobní prohlídka nabízené nemovitosti – již zmiňovaný vzácný první dojem.
Lze více než doporučit, že ke každému zájemci se vyplatí přistupovat individuálně, naslouchat jejich dotazům a být při prohlídce tzv. k dispozici.
Víte, jakým způsobem by měla být prohlídka vedena, na co se zaměřit? Jste připraveni na všechny dotazy ze strany zájemců a případné vyjednávání?
3 oblasti, ve kterých je nezbytné být řádně připraveni:
1. správná prezentace nemovitosti
2. efektivní reagování na námitky kupujících (zájemců)
3. vyjednávání o ceně
Pro úspěšný prodej je vhodné umět správně odprezentovat vámi nabízenou nemovitost k prodeji. Čím začít a co nezmiňovat hned v první větě? Jak můžete překvapit a nadchnout hned při uvítání zájemců před prahem vaší nemovitosti?
8 tipů, jak správně prezentovat nemovitost na první prohlídce:
- Hned na úvod je dobré si uvědomit, že u prohlídky v podstatě nejde pouze o prezentování jasně viditelných výhod nemovitosti, ale je třeba se zaměřit na potřeby a priority konkrétního zájemce – a ty uspokojit! Právě z tohoto důvodu doporučujeme dojednávat pouze individuální prohlídky s dostatečným časovým prostorem i pro případné rozsáhlejší dotazy.
- Jakmile zájemce dorazí, představte se, potřeste si rukama. Na každého zájemce si následně berte kontakt – ověření jména, příjmení, telefonu. Kontrolujte s kontrolním seznamem, aktualizujte.
- Po celou dobu prohlídky buďte pozitivní a pozorně naslouchejte!
- Sdělte zájemcům, že je necháte si byt či dům bez rušení prohlédnout a že jste připraveni zodpovědět jakoukoli otázku. Buďte k dispozici v povzdálí a nechte je v klidu se dívat
- Jestliže budete popisovat stav nemovitosti či již odpovídat na dotazy zájemců, rozhodně nic neskrývejte, nepřehánějte, a nelžete.
- Pokud se zájemci po prohlídce ptají na cenu, odpovězte, že jste přesvědčeni o tom, že taková je tržní cena ve vašem okolí a odpovídá stavu nemovitosti. Odpovězte, že pokud navrhují jinou cenu, nechť svoji nabídku předloží písemně a vy ji posoudíte v kontextu ostatních nabídek.
- Nezapomeňte, že vážní zájemci budou pouze takoví, kteří mají peníze. Zeptejte se, jak chtějí koupi financovat a zda jsou vám schopni doložit, že mají přislíbený úvěr nebo dostatek peněz v hotovosti. Pokud tento požadavek zájemci nesplní, byla by ztráta vašeho času s nimi cokoliv dalšího řešit.
- Při odchodu se zeptejte, zda můžete zodpovědět ještě nějakou otázku. Sdělte jim, že jste kdykoliv k dispozici po telefonu zodpovědět případné další dotazy. Nakonec nabídněte, že pokud budou mít zájem, mohou přijít na druhou schůzku, například i s technickým doprovodem. Ať tedy neváhají domluvit si termín další, podrobnější prohlídky.
Jak reagovat na námitky zájemců?
Během každé prohlídky dojde k situaci, že zájemce začne vyjadřovat své námitky, proti konkrétním věcem v bytě či domě, či proti samotným podmínkám prodeje.
Nejčastěji se jedná o námitky tipu: