Naše další projekty
+420 461 056 811
Registrace ZDARMA
Přihlášení
Zapomenuté heslo
Menu
Kategorie

Předání bytu a následné povinnosti - koupě bytu v družstevním vlastnictví

Možná tomu sami nebudete moci uvěřit, ale po úspěšném podpisu smlouvy o převodu družstevního podílu, informování družstva a zaplacení kupní ceny, vás konečně čeká moment samotného převzetí bytu. Jak má takové převzetí proběhnout, abyste se vyhnuli možným komplikacím v budoucnu? A jakým povinnostem se po převzetí určitě nevyhnete?

Seriál - koupě bytu v DV
Podstata družstevního bydlení
Specifika koupě
Výhody a nevýhody koupě
Základní kritéria pro výběr
Jak a kde hledat byt k nákupu
Možnosti financování
Vyjasnění parametrů
Odborná pomoc
Ověření informací před prohlídkou
První prohlídka bytu
Finální rozhodnutí
Vyjednávání o ceně
Rezervační smlouva
Smlouva o budoucí smlouvě
Smlouva o převodu družstevního podílu
Úschova peněz
Předání bytu a následné povinnosti
Rady a tipy při stěhování

Předání bytu

V předchozí kapitole o samotné smlouvě o převodu jsme již zmiňovali, že musí být jasně stanoveno, kdy, v jakém stavu, s jakým vybavením a spolu s jakými dokumenty se nemovitost předá.
 

Především se jedná o:

  • zapsání stavu elektroměru, plynoměru, vodoměru,
  • předání klíčů od bytu a společných prostor,
  • předání potřebných dokumentů souvisejících s bytem,
  • kontrola movitých věcí a spotřebičů, pokud v bytě zůstaly,
  • kontrola stavu bytu.

Samotné předání nemovitosti by mělo proběhnout na základě předávacího protokolu, který by měl obsahovat podrobný soupis věcí, dokumentů a stav nemovitosti.

Co by měl předávací protokol obsahovat:

  • strana předávající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • strana přebírající (jméno, adresa, RČ, OP),
  • předmět předání (specifikace bytu, jak bylo uvedeno ve smlouvě o převodu, vč. katastrálního území a obce; počet předávaných svazků klíčů).
  • stavy měřidel (elektroměr, vodoměr, plynoměr, atp.),
  • vybavení místností,
  • závěrečná ustanovení (věta o tom, že k zapsaným stavům měřidel uhradí náklady převádějící; počet vyhotovení protokolu; věta o souhlasu obou stran s protokolem; prohlášení převádějícího o tom, že nemovitost není pronajatá ani jinak zatížená),
  • datum a podpis.

Převedení energií

Po oficiálním převzetí bytu vás čeká povinnost nechat na sebe převést odběr elektřiny nebo plynu nebo obojího. Jak probíhá přepis odběrného místa a co je k němu potřeba?

Přepsání odběrného místa na nového odběratele = na vás je pak záležitost zpravidla 10 – 14 dnů, maximálně 30 dní – doba se ale může u jednotlivých dodavatelů a s ohledem na situaci lišit. Každopádně je-li vše správně načasováno, původní a nový odběratel spolupracují (navzájem i s dodavateli energií), změny proběhnou bez komplikací a bez přerušení dodávek. V zásadě vždy stačí vyplnit pár formulářů.

Potřebné dokumenty

Formulář o převodu odběru elektřiny či plynu, lze stáhnout na internetových stránkách příslušného dodavatele. Vyplnění formuláře není složité, vyplníte ho dle vašeho předávacího protokolu a přidáte podpis váš a původního majitele bytu.

Smlouva s dodavatelem, kdy jako nový odběratel podepisujete s dodavatelem smlouvu, aby byly dodávky elektřiny či plynu plynule převedeny na vás. Pokud budete zůstávat u stávajícího dodavatele, vyplníte jeho formulář smlouvy. V případě, že chcete společně s přepisem řešit rovnou i změnu dodavatele, je třeba vyplnit smlouvu s novým, vybraným dodavatelem.

Doklad o vztahu k odběrnému místu, v případě koupě bytu smlouvu o převodu.

Co se děje po přepsání?

Celý obsah této stránky je přístupný jen pro registrované členy

Využijte ZDARMA všech informací, nástrojů a služeb pro bezpečné realitní transakce.

Registrace ZDARMA

Registrovaní členové, kteří četli tento článek, pořídili rovněž některý z těchto produktů a služeb:
PRODEJ POZEMKU - PRŮVODCE
Pokud jste se rozhodli prodat stavební pozemek a chcete ho prodávat bez prostředníka, tedy bez realitní kanceláře, pak jsme právě pro vás připravili průvodce, který vás celým procesem prodeje provede od A do Z ...
500 Kč 300 Kč
Detail
Lustrace (3x)
Lustrace je ve svém obecném významu kontrola údajů v různých evidencích a rejstřících. Lustrací nájemníků, živnostníků či firem výrazně snižujete riziko ztráty financí.
Lustrace (3x)
  • Nejčastěji pořizované
690 Kč 290 Kč
Detail
INSPEKCE NEMOVITOSTI - starší domy do 250 m2
Inspekce nemovitosti je zhodnocení reálného technického stavu nemovitosti odborníkem. Poskytuje kupujícímu informaci o stavebně-technickém stavu nemovitosti, o nákladech na nutné opravy či rekonstrukci a zároveň jej může ochránit před špatnou investicí.
INSPEKCE NEMOVITOSTI - starší domy do 250 m2
  • SLEVA
7 490 Kč 6 890 Kč
Detail
INSPEKCE NEMOVITOSTI - nové domy do 250 m2
Inspekce nemovitosti u novostavby je asistence při jejím převzetí. Zkušený inspektor nemovitost zkontroluje a zjistí všechny vady a nedodělky, které je možné při přejímce bytu vytknout. Zjištění jsou zapsána do předávacího protokolu developera ...
INSPEKCE NEMOVITOSTI - nové domy do 250 m2
  • SLEVA
7 490 Kč 6 890 Kč
Detail
Využijte služeb námi prověřených odborníků a firem
... když kupujete, prodáváte, pronajímáte nebo jen vlastníte nemovitost!
Přejít na web
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace